Arena Energi - vår mötesplats i Almedalen

Rubrik och ingress till innehållet på sidan

Huvudinnehåll

Energiföretagen Sverige finns på plats i Almedalen. Nytt för i år är att vi samlar flera energiaktörer under namnet Arena Energi. Du hittar oss i Klosterlängan 1-3 juli där vi arrangerar ett flertal seminarier och debatter. Till exempel årets energipolitiska debatt - Energispektrum - på eftermiddagen den 1 juli.

Program Arena Energi

På Arena Energi i attraktiva Klosterlängan samlar vi ett antal energiseminarier och debatter under tre dagar. Bland annat årets energipolitiska debatt - Energispektrum - som äger rum här den 1 juli, med efterföljande mingel. Andra arrangörer är Ellevio, Uniper och bokförlaget Volante. Här hittar du alla programpunkter.

Arena Energi

Vad gör Energiföretagen i Almedalen?

Anja Alemdar, chef för public affairs och kommunikation, berättar om aktuella frågor Energiföretagen vill diskutera i Almedalen, nyttan är med att närvara och varför detta är Mecka för en politiknörd. Vill du träffa Anja? Kom till Arena Energi den 1-3 juli, S:ta Katarinagatan 6 vid Stora Torget.

Träffa oss i Almedalen!

Flera av Energiföretagens experter finns på plats under politikerveckan i Almedalen. Vill du att någon med speciella energikunskaper deltar i en panel eller i en debatt så kontakta oss.

Våra experter på plats